Yapıyoruz Kızlarımla Manifest
Kız grupları bizi mutlu eder, nasıl etmesin?
Selam 20’likler ve 20’lik kalanlar,
Nabersiniz? Ben iyiyim. Dün dillere destan bir migren atağı ile kendimden geçtim. Birkaç saat karanlıkta, ÇOK AFEDERSİNİZ, istifra ederken aklımda birkaç konu dönüyordu.
“Elbet bu da bitecek, en kötü sabaha geçer…”
Dün Babylon’da gerçekleşen ve katılım sağlayamadığım Min Taka konserinden ilhamla Pyramid şarkısının sözleri.
Bu bülteni yazmak.
Evet 20’liği o kadar seviyorum ki, bu perişan halimle bile onu düşünüyorum <3 Bu aşk değilse ne… Bu bülten için ekstra heyecanlı olmamın nedeni de tüm hafta sosyal medyada takip ettiğim MANIFEST konserine giden sevgili Şeyma’nın yazısını çıkacak olmamızdı.
Biz Manifest ülkesiyiz diyoruz. Sanırım bizim birkaç şeye ihtiyacımız vardı:
Grup Hepsi’den beri pek heyecanını yaşayamadığımız bir kadın grubunun çıkması.
Hepsi’nin popüler olduğu zamanki naifliğe ve hafifliğe ulaşmak.
Kadın dayanışması ve kız neşesini deneyimlemek.
İstediği gibi giyinen, söyleyen, gülen insanlarla beraber özgürce ve hiç problemimiz yokmuş gibi dans etmek ve şarkı söylemek.
Manifest dinlersiniz, dinlemezsiniz, onu bilmem ama bence Manifest bize bu neşeyi ve eğlenceyi hatırlattı.
Evet, ben lafı çok uzatmıyorum ve sözü Şeyma’ya bırakıyorum. Gidenler, sizin için nasıldı? Gidemeyenler, bir dahaki konser nerede, beraber gidelim mi?
Şerefe!
Yasmin
Sen Hangi Manifest Kızısın?
Yapıyoruz kızlarımla manifest.
Yazı: Şeyma Sağınç
20’lik için yazmayı çok özlemişim. Öyle bir konuyla geri geldim ki, insana ne daha çok 20’lik hissettirebilir ki dedirten türden. Bugün Manifest konuşuyoruz. Moda girmek için hemen youtube’dan mix manifest şarkıları açtım. Sorun şu ki her şarkının dansını yapmaya devam edersem bu yazıyı bir süre daha bitiremeyeceğim…
💘 Tüm Kalpler Bir Arada 💘
İlkokul 4. sınıftayken arkadaşlarım Ceren, Özge, Gamze, Dilan ve Çiğdem ile birlikte Hepsi 1 grubu kızları olup sırayla tahtaya çıkıp dans ederdik. Saçlarımızı renkli tokalarla şekillendirip, uzun dantel çoraplar giyerdik. Cumartesi günü Ülker Arena’daki konserde küçük rengarenk çocukları görünce gözümde o günlerimiz canlandı. Sonra etrafıma baktım. 12 yaşından 45 yaşına kadar birçok kadın, erkek, genç ve çocuk vardı. Tek bir kitleye değil, kocaman bir jenerasyona hitap eden, onları heyecanlandıran, dans ettiren ve keyif veren bir grup vardı karşımızda. 6 renk, 6 kadın ve 6 ışık. Hepsi 2 yıldır gözümüzün önünde günlerce, saatlerce çalışıp, bazen serumlarla günü geçirip bu noktaya geldiler. Hepsine bakınca gurur duyuyorum ve ayrı ayrı heyecanlanıyorum.
🪩 Konser günü 🪩
Yaklaşık 2 ay önceden biletlerini aldığımız konser için bir WhatsApp grubu kurduk. Bu konsere gitmek için arkadaşlarım Kaya, Müge, Duru, Beyza ve Aleyna’ya tek bir şart koşmuştum: Herkes gruptan kim ise o renkte giyinsin. Tabii ki hepsi dünden razıydı buna. Konser öncesi bende toplanıp Manifest şarkıları eşliğinde hazırlanmaya başladık. Hepimizin enerjisi harika ve rengarenktik.
Ben konsere birlikte gittiğim arkadaşlarımın heyecanını gördüm ama sizin de onların neden hangi manifest kızına daha yakın hissettiklerini duymanızı istiyorum. Bu yüzden doğrudan onlardan istediğim “sen hangi manifest kızısın ve neden” sorusuna verdikleri cevapları sizinle paylaşmak istiyorum.
🐥Aleyna - Esin: Sanırım Esin ile bağ kurmam sadece pozitif bir insan olmakla ilgili değil; daha çok bulunduğu ortamın uyumunu, dinamiğini bilinçli bir şekilde değiştirme dürtüsü ile ilgili. En azından Big5 sürecinde bana yansıyan taraflarından biri de buydu. İnsanları rahatlatan; iyi ilişkiler kurmayı ve anı yaşamayı önceliklendiren, güzel duyguları parlatan ve mutluluğu büyüten bir tarafı var. Bir de daima daha iyi bir versiyonu olmak için çabalayan, kendini geliştirmeyi bırakmayan biri olması bana ilham veriyor. 🐝 İşte bu halleri çok tanıdık geliyor. Tabii o enerjik duruşuna hayranlığım, kendisiyle özdeşleştirdiği sarı rengini çok sevmem ve üzerine düşünmekten hoşlandığım psikoloji alanından geliyor olması da bu yakınlık hissini güçlendiren şeyler. 🌞
🐞Beyza - Mina: Mina’nın karakterinde en çok öne çıkan şeyler sakin ve düşünceli tavırlar bence. İnsanları koruyup kollayan, kimsenin dışarıda kalmamasına dikkat eden bir enerjisi var. Bir de üstüne küçük detaylara önem vermesi ve dikkat etmesi bana çok tanıdık geliyor. Hani evden en son çıkan kişi olur ya, her şeyin tamam olduğundan emin olduktan sonra çıkan, işte o Mina, o da benim 😄 Arkadaşlarım da bu nedenlerden beni ona benzetiyor. Mina’nın kaotik olmayan, daha huzurlu ve güven veren bir havası olması da bence onu farklı yapan şeylerden biri. Çok öne çıkmaya çalışmadan bulunduğu ortamı toparlayan, kendi ışığında parlayan birisi. Bir de bize kırmızı çok yakışıyor ❤️
🦄Duru - Hilal: Hilal herkesin aklına dans ve şov getiriyor, ki inanılmaz bir sahne hakimiyeti var. Gözlerini almak zor. Ne kadar az part verilse bile mutlaka parlatmasını biliyor. Seyirciler üzerinde öyle bir bağ kurdu ki Türkiye’ye ilk sad twerk editini yaptırmayı başardı. Aynı zamanda bu endüstriye girmeyi kendisine en başından beri amaç edinmiş, linçlere, nefret söylemlerine boyun eğmiyor. Ne kadar sansürlemeye çalışsalar da sahnede parıl parıl parlayan kendini ana kaptıran elektrik gibi bir kadın. Hilale ne kadar benzediğimi bilmesem de ne kadar çok benzemek istediğimi çok iyi biliyorum.
🦩Kaya - Lidya: Lidya’yı düşününce aklıma ilk gelen şey kendisi ile yarışması. Big5 döneminden beri hep kendisinin bir üst versiyonu olmaya çalıştı. Rekabet ettiği kişi başkası olmadı. Bunu da yine kendine özgü bir duruşla yaptı: sakin ama kararlı. Bir de Lidya’nın duygusal zekasının yüksek olduğunu düşünüyorum. Ne zaman sezgileriyle hareket edeceğini çok iyi biliyor. Belki de bu yüzden onu izlerken bir tanıdıklık hissi doğuyor içimde. Pembe ona bu yüzden bu kadar yakışıyor; ne keskin ne de silik. Tıpkı kendisi gibi.
🦋Müge - Zoktay: Saçımı mavi boyamaya sebep arıyordum biraz 🤏 Bunun etkisi vardır tabii. Ama asıl mesele şu ki Manifest kızlarının yaptığı o “cumartesi kadıköy’e gidelim” editini izledikten sonra içimde direkt “açılın ben Zoktay’ım” hissi oluştu. Çünkü Zoktay’ın o kafa tutan, tepkisini gizlemeyen, gerektiğinde hiç eyvallahı olmayan hâli bana aşırı tanıdık geliyor. Bir de o öfkeli bakışları… 20’li yaşlarımın başından beri benim de öfkem olan şeyler birikerek artıyor. O yüzden mesele sadece mavi saç değil; onda biraz geçmiş yıllarımı da görmek gibi.
🐉Ben - Sueda: Bir ortama girdiğim zaman bana “sen geldin, ortamın enerjisi değişti” cümlesini duyuyorum. İşte Sueda tam da böyle biri. Ses tonu, umursamazlığı ama bir o kadar da başarısı. Görünce kendimle bütünleştim. Komikliği, doğallığı beni o kadar çekiyor ki kendine. Tabi bir de “erkekler benim için hayattaki bir renk. Benim en sevdiğim renk mor, onlar benim için mavi. Maviyi de severim ama en sevdiğim renk mor.” açıklaması tam da benim yapabileceğim bir sansasyonellikte bir açıklama. Love you Sueda.
Her birimiz bu kadar kendimize ait hissettiğimiz bu ekibi karşımızda görünce çığlıklarımızı tutamadık. Herkes oturduğu yerden fırlayarak ilk şarkıdan son şarkıya kadar tüm şarkılara eşlik etti. Tabii ki her birimizin favori şarkıları vardı. Doyduk mu? Hayır! Yanımda oturan 10 yaşındaki küçük kızlarla “bidaha, bidaha” diyerek bağırdığımız şarkıyı sorarsanız eğer sanırım “zehir” olur. O neydi öyle… Hem giriş hem sahneye hakimiyet hem de tüm salonun eşlik etmesi muazzamdı. Kızların iki yıl içindeki gelişimlerinin tam bir göstergesiydi o şarkı.
Konsere dair aklımda kalan en güzel şey de kızların rengine göre giyindiğimiz konser gününde kızların da kendi renklerinde giyinip çıkmaları oldu. Gerçekten büyülü bir andı. Tıpkı aşağıdaki oraletler gibi 😂
Türkiye’yi Salladılar, Sıra Global’de.
Ajda Pekkan, Kenan Doğulu gibi Türk pop dünyasının en çok dinlenen sanatçıların konserine konuk olup ve hatta Ajda Pekkan ile beraber “Hileli” şarkısını çıkarıp Spotify’da zirveye oturduktan sonra şimdi de sınırları aşıyorlar.
Dua Lipa’nın festivali olarak bildiğimiz ve geçtiğimiz yıl Edis gibi ünlü isimlerin yer aldığı Sunny Hill Festival’de Keinemusik, Carlita gibi devlerle birlikte sahne alacaklar. Kosova’nın en dikkat çeken festivallerinden biri olan Sunny Hill Festivali’nde onların da yer alacak olmaları o kadar heyecan verici ki…Bu kadar da değil üstelik. Madonna, David Bowie ve The Rolling Stones gibi dünya yıldızlarıyla çalışan ünlü menajer John Giddings ile global bir anlaşma da yaptılar. Bu anlaşmanın neler getireceğini merakla bekliyorum. Tam da şu an “as bayrakları as, biz manifest ülkesiyiz” diye bağırmak geliyor içimden.
Bu arada sen hangi manifest kızısın? 👀
👯👯👯Bu hafta yaptık kızlarımla Manifest.
💿 Haftaya bir başka arkadaşımın ne yaptığını öğreniyoruz! Evet ANYB’un ikinci bölümü çıkıyooor!
💌Çevrimiçi rakı soframız olan 20’liğin Instagram hesabını buradan takip edebilirsiniz. Artık TikTok’umuz da var, bekleriz.
💬Bu sayımızla ilgili yorumlarınızı, düşüncelerinizi bekliyoruz! Aşağıda buluşalım.
✨ O zaman haftaya aynı saatte diyelim mi? ✨
Şerefe!
💕 Yasmin 💕









